fredinaustralie.reismee.nl

Cairns

Datum: 18 oktober 2015
Plaats: Cairns
Het weer: wolkje, zonnetje, soms een tropische regenbui en 28 graden
Totaal gevlogen: 19.150 km
Totaal gereden: 60 km
Aantal keren de ruitenwisser aangezet in plaats van de richtingaanwijzer: 2

Hallo allemaal,

Hier een eerste echte update vanuit Australië. Het is prima hier in Cairns. De jetlag valt me mee, maar misschien komt dat omdat ik onderweg in de vliegtuigen erg weinig heb kunnen slapen. Door hier 's avonds vroeg te gaan slapen heb ik het slaaptekort wat kunnen inhalen en ben ik eigenlijk meteen gewend aan het tijdsverschil.

Graad of 28 / 30, met zon en wolken. En soms valt er uit zo'n wolk vanuit het niets ineens ontzettend veel regen.... en is het een minuut later weer droog. Wat dat betreft merk je echt dat je in de tropen bent. En ik heb me ook al verbaasd over de dieren hier. Heb al een groot, glimmend groen insect gezien. Ik denk een wesp, maar dan twee keer zo groot dan de wespen die wij kennen. 's Avonds vliegen in Cairns vliegende vossen rond. Dat zijn hele grote vleermuizen, met een spanwijdte dat groter is dan die van een roofvogel. Bizar om die gewoon boven de stad te zien vliegen. Alsof Batman himself voorbij gevlogen komt. En verder natuurlijk heel veel vogels die wij niet kennen.

De eerste dag heb ik vooral heel veel boodschappen gedaan en een beetje Cairns verkend. Onder andere gezwommen in het gratis openbare zwembad aan zee. Dat hebben ze gemaakt omdat Cairns geen strand heeft (alleen maar mudflats) en de zee hier vol met krokodillen zit.


De camper heb ik inmiddels ook aardig ingericht. Heb daarvoor o.a. wat bakjes en dozen gekocht om de spulletjes een beetje te ordenen, en ervoor te zorgen dat ze niet door de hele camper slingeren als je rijdt. Alles heeft nu wel zijn plekje, en nu moet ik vooral steeds heel netjes alles na gebruik meteen op dezelfde plek terugleggen. Anders is het binnen no time een zooitje, en weet je niet meer waar je dingen gelaten hebt. En verder hou ik het “stowe low”-principe aan: alle spullen moet je niet ergens bovenop laten liggen, want tijdens het rijden valt het onherroepelijk een keer naar beneden. Voordat je gaat rijden alles onderin leggen dus.

Het links rijden met het stuur rechts gaat inmiddels wel aardig. De eerste dag heel voorzichtig en langzaam gereden, maar inmiddels raak ik er wel aan gewend. Al gaat het soms wel eens mis: de hendels voor de richtingaanwijzer en de ruitenwisser zitten precies andersom dan bij onze auto's. Dus ik heb al een paar keer de ruitenwisser aangezet toen ik richting wilde aangeven. :)

Gisteren heb ik de "Skyrail" gedaan: heen met een kabelbaan over het regenwoud, waar je onderweg een paar keer kan uitstappen, o.a. voor een rondleiding door het regenwoud. Fantastisch, de frisse geuren van het regenwoud en de vele vogels die je hoort. Bij het eindpunt van de kabelbaan ga je dan met een oude trein vanuit Kuranda terug over een slingerende spoorlijn, die al eind 19e eeuw is aangelegd, langs de Barron Gorge.

Vandaag ga ik echt beginnen met rijden. Dan wil ik naar de Mossman Gorge in het Daintree regenwoud, en dan maandag door naar Cape Tribulation (de meest noordelijke plek van mijn trip). Daarna naar het zuiden naar Port Douglas, waar ik een paar dagen denk te blijven, o.a. om van daar uit naar het Great Barrier Reef te gaan.

Groetjes, Fred

Reacties

Reacties

Lillian

Hoi Fred!

Heel veel plezier en super leuk om je reisverslag te lezen.
Enjoy it!
Grtz Lillian

evelyn

Leuke update, we genieten weer helemaal mee. Veel plezier en veel veilige km on the road.

Bart

Klinkt al goed Fred! Geniet van de reis.

Groet,
Bart

Kroontje

Hey globetrottert, ontvang je nog een beetje Nederlandse hits op de AM frequentie daar? :D Geniet ervan en we lezen gezellig mee :)
Groeten

Evelyn

Leuk weer een nieuw avontuur en ook leuke ontmoetingen. Succes weer "on the road" en laters.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!