fredinaustralie.reismee.nl

Dubai - Sydney - Cairns

Datum: 14 oktober 2015
Plaats: Dubai Int. Airport
Het weer: zonnig en 32 graden (om 06:30 al !!!)
Totaal gevlogen: 5.200 km

Het is begonnen, ik ben onderweg! Vannacht een prima vlucht gehad, alleen weinig geslapen. Wel door het raampje minuten lang zitten kijken naar een ander vliegtuig, dat een paar honderd meter lager dezelfde kant op vloog en langzaam door ons ingehaald werd. Ziet er bijzonder uit. Vanochtend bij het ochtendgloren geland in Dubai. Het is er momenteel erg heiïg, dus ik heb nog niet veel van de skyline van de stad gezien. De Burj Khalifa is vaag te zien. Hopelijk straks bij het opstijgen van de volgende vlucht een beter uitzicht.

Zojuist hier op het vliegveld gedoucht. Heerlijk. Nu wachten op het boarden van vlucht 2 van 3: Dubai-Sydney. Vervolgens Sydney-Cairns. Mijn volgende update zal dan waarschijnlijk uit Cairns zijn.


Goed..... dit stukje tekst had ik dus al in Dubai zitten tikken om te posten, maar uiteindelijk lukte het me niet om daar op het vliegveld online te komen.

Die Burj Khalifa (met 828 meter het hoogste gebouw ter wereld) heb ik later alsnog een beetje kunnen zien tijdens het opstijgen van de vlucht richting Sydney. Daar kwam ik de volgende ochtend aan, en had ik maar weinig overstaptijd voor mijn volgende vlucht. Ik zat redelijk voorin het vliegtuig, en was dus gauw uitgestapt. Door vervolgens een beetje door te lopen over de terminal ben ik al bij de douane voor de grote meute daar was aangekomen. Duurde alsnog een half uur wachten, maar als ik er 5 minuten later was aangekomen zou het zo maar een uur wachten hebben kunnen worden denk ik. Daarna was ik ook redelijk vlot door de “Quarantine”-afdeling heen, waardoor ik de volgende vlucht naar Cairns uiteindelijk vrij makkelijk haalde. Tijdens die laatste vlucht had ik een mooi uitzicht over de Blue Mountains bij Sydney, waar ik over een week of drie weer denk te kunnen zijn.

Doei, Fred

Reacties

Reacties

Evelyn

Kop is wraf en nu heerlijk genieten van alle indrukken. Succes en tot de volgende blog

oma kramer

Leuk om je eerste verslagen te lezen ,kijk uit naar de volgende.

Pa en ma

Goedemorgen Fred, Een beetje stress bij de laatste overstap maar toch ruim op tijd.
Leuke foto's (big smile)
Enne, gefelicciteerd met Helma haar verjaardag.
Groetjes, pa en ma.

Wil en Martin

Fijn dat je goed aangekomen bent. Had al wat foto s van je pa gezien. Lekker zwembad zeg. We hebben een gezellige avond gehad. Morgen naar Lillian, kan ik mijn kleindochter aan je vader en moeder showen. Fijne reis verder.

Jopi

Hi fred, jou kennende blijft jouw huisje/campertje heeel schoon en netjes! Heb je ook een fiets mee? Hmm, lekker 28 graden. Zelfde als bij ons! Ik zal de berichtgeving over haaien/krokodillen in de gaten houden.

irene

Have fun :)

linda vonk

Al een leuk verslag om te lezen en een fijne tijd.

Geert en Martha

Leuk je eerste reisverhaal! We gaan je volgen op je reis, heel leuk!

elly vonk

Fred,je reis is goed begonnen hoorde ik van evelyn. Ik geef je nu mijn goede emailadres dat heb je denk ik nog niet.
Groeten uit Maassluis en ik blijf je volgen, Elly Vonk

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!